İzmir Kâtip Çelebi Ünivesitesi Slogan

Hasta Hakları ve Sorumlulukları

HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI

Sağlık hizmetleri, yaşamsal önemi nedeniyle, kişilerin hak ve sorumluluklarından ödün verilemez niteliktedir. Diş Hekimliği Fakültemize başvuran tüm hasta ve yakınlarının Fakültemizden hizmet aldıkları süre içinde sahip oldukları tüm haklarına saygı duyuyoruz. T.C. Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamında, hastaların sahip oldukları haklar ve hizmet alımı sırasında yerine getirmeleri gereken sorumluluklar aşağıda sıralanmıştır.

 

A. Hasta Hakları

Hasta hakları uluslararası ve ulusal mevzuat ile teminat altına alınan, tıbbi yardım talep eden ve bu amaçla bir sağlık kuruluşuna başvuran kişinin o sağlık kuruluşunda kendisine verilen tüm hizmet süreci içerisinde haklarının korunması adına yapılan uygulamaların tamamıdır.

 

Hasta hakları, insan sağlığının yüksek düzeyde korunmasını ve sağlık hizmetinin yüksek kalitede verilmesini amaçlar.



1. Hizmetlerden Yararlanma Hakkı

Hastanemize başvuran her birey, dil, din, ırk veya mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden yararlanma hakkına sahiptir. Ağız ve diş sağlığını sürdürmesi için gerekli olan koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetinden hakkaniyet içerisinde yararlanma hakkına sahiptir.

 

2. Bilgilendirme ve Bilgi İsteme Hakkı

Hastalarımız hem ağız ve diş sağlığının durumu hakkında hem de mevcut ağız ve diş sağlığı hizmetleri ve onlardan nasıl yararlanabileceği konusunda bilgi alma, kendisi ve hastalıklarıyla ilgili belgeleri görme ve edinme hakkına sahiptir.

 

3. Rıza ve Onay Hakkı

Hastalarımız yeterli ölçüde bilgilendirildikten sonra önerilen ağız ve diş sağlığı tedavisini kabul etme, reddetme ya da durdurulmasını isteme hakkına sahiptir.

 

4. Sağlık Kuruluşunu ve Personelini, Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız hangi tanı ve tedavi yönteminin kullanılacağını, tedavilerinden sorumlu doktor, hemşire ve diğer sağlık personelini seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

 

5. Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı

Hastalarımız kişisel bilgilerinin, sağlık durumlarının, teşhis ve tedavi süreçlerinin veya özel ziyaretlerinin içeriğinin gizli tutulmasını talep etme hakkına sahiptir.

 

6. Güvenlik Hakkı

Hastalarımız can ve mal güvenliklerinin korunması ve ağız ve diş sağılığı hizmetindeki risklerden ve tıbbi hatalardan korunma hakkına sahiptir.

 

7. Şikâyet / Görüş ve Öneri Bildirme Hakkı

Hastalarımız haklarının ihmali halinde İKÇÜ Geri Bildirim Yönetim Sistemi aracılığıyla sürecin başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucundan haberdar edilmesi hakkına sahiptir.

İKÇÜ Geri Bildirim Yönetim Sistemine ulaşmak için lütfen tıklayınız..

 

B. Hasta Sorumlulukları

Hasta sorumlulukları hastanın bir sağlık kurulusuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir.
 

1. Genel Sorumluluklar

  • Hastalarımız kendi ağız ve diş sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmaktan ve sağlıklı bir ağız ve diş sağlığı için verilen tavsiyelere uymaktan sorumludur.
  • Basit durumlarda kişiler kendi ağız ve diş bakımlarını yapmaktan sorumludur.

 

2. Sosyal Güvenlik Durumu

  • Hastalarımız sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmekten sorumludur.

 

3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme

  • Hastalarımız ağız ve sağlığına ilişkin rahatsızlıkları, daha önce geçirdiği hastalıkları ve eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz bildirmekten sorumludur.

 

4. Hastane Kurallarına Uyma

  • Hastalarımız Fakültemiz kural ve uygulamalarına uymaktan sorumludur.
  • Hastalarımız tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecinde sağlık çalışanları ile iş birliği içinde olmaktan sorumludur.
  • Hastalarımız tetkik ve tedavi giderlerini ödemekten sorumludur.
  • Hastalarımız randevunun tarih ve saatine uymaktan ve değişiklikleri ilgili yere bildirmekten sorumludur.
  • Hastalarımız hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermekten sorumludur.
  • Hastalarımız hastane malzemelerine vereceği zararları karşılamaktan sorumludur.

 

5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma

  • Hastalarımız tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemek ve anlayamadığı yerleri sormaktan sorumludur.
  • Hastalarımızın tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmekten sorumludur.
  • Hastalarımız ağız ve diş sağlığı bakımını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmekten sorumludur.
  • Hastalarımız uygulanacak ağız ve diş sağlığı tedavisini reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan sorumludur.
Menüyü Kapat